woensdag 28 november 2012

Nog een zoekertje uit de oude doos ...

In studentenblad VETO, op 30 november 1987, verscheen volgend zoekertje:


Inderdaad, een zoekertje dat ik zelf geplaatst had, in de hoop om met andere rollenspelers in contact te komen. Natuurlijk nog geen emails, enkel een oud klassiek adres en een telefoonnummer.

We hebben het hier over 1987, slechts 2 jaar nadat Oog Des Meesters als eerste Nederlandstalige commercieel beschikbare rollenspel op de markt kwam. Daarvoor waren rollenspelen weliswaar bekend, maar zeker niet op grote schaal. Het was een sterke niche-hobby, die vaak samenviel met bvb. miniature wargaming en board wargames. Zelf was mijn eerste aanraking met rollenspel er pas gekomen in 1984, toen ik in de toenmalige Tin Soldier (een van de weinige gaming-winkels in Belgie op dat moment), Warhammer 1ste edition had aangeschaft, waarbij regels aanwezig waren voor rollenspelen.

Maar terug naar het zoekertje. Ik herinner me dat ik er een enkele reactie op had gekregen, van ene David B., die in het bezit bleek te zijn van redelijk wat rollenspelmateriaal, meer bepaald AD&D. Prompt werden alle regelboeken gecopieerd, maar die copies zijn in een volgende verhuis ongetwijfeld gesneuveld. Naderhand is David B. trouwens ook nog een fervent S&S speler geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten