vrijdag 8 november 2013

Mingolië (16): Sheng-Septus Monniken


In de Mingolië-campagne, brengen we nu een zeer uitgebreid beroep, de Sheng-Septus monniken, die naast de Shinto-Magiër een tweede magisch beroep vormen in deze campagne. Zeer veel flavour zit uiteraard in de namen van de diverse magiespreuken.

Maar niet langer getalmd, hier de originele tekst uit de documenten van de Mingolië-campagne.


Sheng-Septus Monnik

Illustratie uit BR2
Deze monniken aanbidden de magie in het lichaam van de mens. Zij noemen deze magie “Chi” en geloven dat deze kracht bestaat om het lichaam te dienen. Enkel mensen mogen deel uitmaken van deze sekte en zelfs dan worden inwijdelingen grondig getest vooraleer ze mogen toetreden tot de geheimen van de Sheng-Septus. Eenmaal ingewijd worden deze heilige mannen ware meesters van de vechtkunst. Ze gebruiken hun magie enkel om “het evenwicht” te bewaren, dit doen ze door overal in Mingolië te zoeken naar onrecht en onderdrukking om dit te bevechten. In de meeste streken worden de monniken niet erkend door de heersende macht maar hun populariteit bij het gewone volk is zo hoog dat ze toch een zekere vorm van respect genieten bij deze machthebbers.


Dit beroep geldt als een nieuwe soort magieklasse en met enkele uitzonderingen gebruikt het het bestaand magiesysteem. Een van de belangrijkste verschillen is dat deze magie geen ingrediënten nodig heeft. Om spreuken te kunnen uitspreken rolt de Sheng-Septus voor zijn Chi Meester- kunde, als deze lukt mag hij zijn spreuk gebruiken, anders gebeurt er niets. Verder zijn alle uitspreektijden gelijk aan één Chi-Meester aanval.

Noot voor gevorderde beroepen: het is mogelijk om over te gaan naar Berschermingsmagiër of Druïde na het vervolledigen van dit beroep, de meeste Sheng-Septus zijn echter voor het leven lid van deze sekte en zullen deze zelden of nooit verlaten.

Kundes: Lez/schr Mingolees; Magiegevoelig; Magiekennis spr. Sheng-Chi; Memorisatie; Occulte taal Witte magie; Spr. Sheng-Chi; Acrobatie- tuimelen; Godsdienst; Klimmen; Oriënteren; Sluipen; Volksomgang

Speciale kundes: Heel Sterk; Heel Taai

Wapenkundes:
  • Chi- Meester niv. 1 50% 3 niveau’s, extra aanval op niv. 2 &3 EP: 75
  • Sheng- Li vuist, zelfde scores als gewone vuist behalve % kans op niv. 1= 30%
  • Zhao- Stamp, niv. 1. 30% extra aanvallen op niv. 2-3-4, EP: 15 Schade 1d6+2
Startende Magiepunten: 2d8+ 1d6 per niv. Spr. Sheng-Chi

Spreuken niveau 1:

Het zwiepende been van Zahar-Hui
Kost : 2Mp
Duur: 1d4 Gevechtsronden
Deze spreuk geeft elke stamp een extra schade van 1D4.

De hamerende vuist van Ndam-Zhao
Kost : 3Mp
Duur: 1d4 Gevechtsronden
Deze spreuk geeft elke vuistslag een extra schade van 1D4.

De hoge sprong van Fei-Ho
Kost : 3Mp
Duur: 1d4 Gevechtsronden
Deze spreuk bestaat uit twee delen, eerst verhoogt ze de BEW van de Sheng-Septus met 1. Vervolgens neemt de tovenaar een aanloop, deze duurt minstens 1 chi-aanval, waarna hij 10m ver en 15m hoog kan springen! Zonder aanloop kan er geen gebruik gemaakt worden van deze sprong.

Chi van de rake slag
Kost : 1Mp
Duur: 1d4 Gevechtsronden
De magiër concentreert zijn chi in zijn vuist of stamp waardoor de raakkans (wk) tijdelijk met 5% verhoogt.

Zenuwslag
Kost : 4Mp
Duur: éénmalig
Als de Sheng Septus een kritieke treffer uitdeelt aan zijn tegenstander mag hij deze spreuk uitspreken om de KT met 1D2 te verhogen

Spreuken niveau 2:

Ijzeren huid van Dong-Meng
Kost : 3Mp
Duur: 1d4 Gevechtsronden
Deze spreuk geeft de magiër een tijdelijke verhoging van zijn Bep met 2

De woeste schreeuw van Wu-Djang
Kost : 4Mp
Duur: éénmalig
Elke tegenstander die deze kreet hoort moet een angst- proef afleggen.

De draaiende stamp van Djan-Ren
Kost : 3Mp
Duur: éénmalig
Deze spreuk geeft een stamp een extra schade van 2D4.

Afstandsvuist van Wubei
Kost : 3Mp
Duur: éénmalig
Met deze spreuk kan de magiër een vuistslag uitdelen op een afstand van maximum 10 meter.

Zinderende zenuwslag
Kost : 6Mp
Duur: éénmalig
Als de Sheng- Septus een kritieke treffer uitdeelt aan zijn tegenstander mag hij deze spreuk uitspreken om de KT met 1D4 te verhogen.

Spreuken niveau 3:

Eenheid met de allesheid
Kost : 1Mp
Duur: éénmalig
De magiër concentreert zich op de Chi in zijn omgeving en trekt deze naar zich, hierdoor krijgt hij 1D10 MP bij, deze punten kunnen nooit boven het maximum komen van de Sheng-Septus.

De ontfrutselende ellende van Allhandra
Kost : 5Mp
Duur: éénmalig
Als de Sheng Septus raakt met een gerichte stamp of vuist (-30wk) ontwapent hij zijn tegenstander zonder KRA>KRA te rollen. Zie tabel p.103 basisboek.

Stalen huid van Dong-Meng
Kost : 6Mp
Duur: 1d4 Gevechtsronden
Deze spreuk geeft de magiër een tijdelijke verhoging van zijn Bep met 3

Molenstamp
Kost : 3Mp
Duur: éénmalig.
Deze spreuk geeft de magiër een van zijn stampen een extra schade van 2d6

Schokkende zenuwslag
Kost : 8Mp
Duur: éénmalig.
Als de Sheng- Septus een kritieke treffer uitdeelt aan zijn tegenstander mag hij deze spreuk uitspreken om de KT met 1d6 te verhogen.

Spreuken niveau 4:

De ongekende plooibaarheid van Wengdao
Kost : 7Mp
Duur: 1d4Gevechtsronden
Deze spreuk geeft de magiër een tijdelijke verhoging van zijn Beh met 12 en zijn BEW met 1

Meshand
Kost : 7Mp
Duur: éénmalig
Als de magiër met deze vuistslag raakt telt de Bep van zijn tegenstander niet mee.

De onmetelijke kracht van Ragnar-Hui
Kost : 7Mp
Duur: 1d4Gevechtsronden
Deze spreuk geeft de magiër een tijdelijke verhoging van zijn Kra met 10.

Eenheid met Ying-Chi
Kost : 6Mp
Duur: 1d4Gevechtsronden
Met deze spreuk kanaliseert de magiër positieve Chi door zijn lichaam, zijn LEP krijgen 3d8 bij, nooit boven het maximum.

Spreuken niveau 5:

Waanzinnige weerstand van Ragnar-Hui
Kost : 12Mp
Duur: 1d4Gevechtsronden
Deze spreuk geeft de magiër een tijdelijke verhoging van zijn Klep: 1d4+1 voor hoofd en armen, 1d6+2 voor benen, 1d10+4 voor lichaam.

Diamanten huid van Dong-Meng
Kost : 8Mp
Duur: 1d4Gevechtsronden
Deze spreuk geeft de magiër een tijdelijke verhoging van zijn Bep met 4.

Vernietigende zenuwslag
Kost : 10Mp
Duur: éénmalig
Als de Sheng- Septus een kritieke treffer uitdeelt aan zijn tegenstander mag hij deze spreuk uitspreken om de KT met 2d4+1 te verhogen.

De Ondoordringbare Geest van Wengdao
Kost : 9Mp
Duur: 1d4Gevechtsronden
Deze spreuk geeft de magiër een tijdelijke verhoging van zijn SPI met 20.

Wervelende Afstandsvuisten van Wubei
Kost : 8Mp
Duur: éénmalig
Met deze spreuk kan de magiër 1d4 vuistslagen uitdelen op een afstand van maximum 10 meter.

Voor alle duidelijkheid, een toelichting:

Als een Sheng-Septus 4 stampen en 3 "chi-meester" aanvallen heeft kan hij/zij 1keer stampen en 3 spreuken doen. Oftewel: hij/zij kan 2 stampen en 2 spreuken doen. D.w.z. dat de kunde 'Chi-meester meetelt als wapenkunde maar niet als tweede wapen. Toegegeven, dit is redelijk ingewikkeld maar uiteindelijk komt het erop neer dat een "Chi-meester"- aanval een andere aanval (vuist/stamp) vervangt. M.a.w. als je eenmaal stampt heb je één "Chi- meester" aanval opgegeven.

Speciale aanvallen zijn niet combineerbaar met spreuken en de Sheng-Septus kan geen gebruik maken van memorisatie van spreuken of van de Matrix.

De Sheng-Septus is een soort van Paladijn als ze vergeleken kan worden met andere rollenspelen. Hij/zij zal steeds voor de reddende engel spelen tenzij het over edellui gaat. De Sheng-Septus heeft het namelijk niet op rijkelui, hij beschouwd deze(n) als kapitalisten en afvalligen van zijn geloof.

Als NSK is De Sheng Septus perfect om de SK's naar een doel te brengen.

De Sheng- Septussen worden algemeen herkend en behandeld als ruziezoekers. Het enige respect dat deze cultisten krijgen is van het 'gewone' volk en zelf dezen hebben verhalen gehoord over De Sheng Septi en weten dus dat ze hiermee in problemen kunnen komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen