Wederom twee creaturen uit de Mingolië-campagne ...
De sluipspin
De sluipspin is een creatuur dat enkel in de
rotsige streken van de Cha'LL teruggevonden kan worden. Dit vooral omdat het
koeler is en veel schaduw bied aan de spin.
De Sluipspin graaft haar nest diep onder het zand, soms met verschillende uitgangen maar meestal maar met een. Ze camoufleert deze uitgang door een soort deur te maken van zand dat bewerkt wordt met speeksel en web. Tel daar nog eens het waaiende zand bij en je kunt begrijpen dat het vinden van zo'n nest erg moeilijk is (-30% op zien- proeven voor degene die er expliciet naar zoekt).Sluipspinnen halen hun vocht uit hun prooien en zijn bekend om hun paralyserend gif. Verder is deze spin enkel 's nachts actief waarbij ze uitstekend gebruik maakt van haar camouflagetechnieken en geruisloze sluipkunde.
Deze spin is ongeveer dubbel zo groot als de veelvoorkomende stekelspin maar deze laatste vormt geen dieet van de sluipspin (ze hebben namelijk te weinig vocht in hun lijf).
Haar tactiek bestaat uit de zwakste persoon eerst uit te schakelen, dan de sterkste en dan de rest, ze zal zoveel mogelijk slachtoffers porberen te vergiftigen, in te webben, en naar haar hol te slepen zodat ze daar een voorraad vocht heeft klaarliggen.
De Sluipspin graaft haar nest diep onder het zand, soms met verschillende uitgangen maar meestal maar met een. Ze camoufleert deze uitgang door een soort deur te maken van zand dat bewerkt wordt met speeksel en web. Tel daar nog eens het waaiende zand bij en je kunt begrijpen dat het vinden van zo'n nest erg moeilijk is (-30% op zien- proeven voor degene die er expliciet naar zoekt).Sluipspinnen halen hun vocht uit hun prooien en zijn bekend om hun paralyserend gif. Verder is deze spin enkel 's nachts actief waarbij ze uitstekend gebruik maakt van haar camouflagetechnieken en geruisloze sluipkunde.
Deze spin is ongeveer dubbel zo groot als de veelvoorkomende stekelspin maar deze laatste vormt geen dieet van de sluipspin (ze hebben namelijk te weinig vocht in hun lijf).
Haar tactiek bestaat uit de zwakste persoon eerst uit te schakelen, dan de sterkste en dan de rest, ze zal zoveel mogelijk slachtoffers porberen te vergiftigen, in te webben, en naar haar hol te slepen zodat ze daar een voorraad vocht heeft klaarliggen.
Meestal gebruik deze spinnen "hit and
run" tactieken waarbij ze hun sluipen en enorme snelheid combineren (een
verstopte Sluipspin is moeilijk zichtbaar -5 tot -20% op OPM).
Dit had een sluipspin kunnen zijn, maar het is een stekelspin (illustratie uit BR2). |
Beh: 54 Kra: 10 Wee:
52 Cha: - Int: 6 Moe: 60 Opm: 65 Spi: 6 Omv: 22 Bew: 15 LEP: 60
Speciale eigenschappen:
- Absorptie LEP (2) 1d4
- Brandbaar (3) 1d8
- Giftig: als een personage mislukt in een WEE- proef zal het de helft van zijn/haar aanvallen kwijt zijn (afronden naar beneden) en volgende GR nog eens rollen voor een WEE +10, een tweede keer falen betekend geen aanvallen meer voor het slachtoffer voor 1d10 SR
- Nachtzicht (4)
- Veroorzaakt angst (1)
- Sluipen 75%
- Camouflage natuur 80%
Wapenkundes:
- Beet: 65% 1 aanval, schade 2d10 + gif
- Poot: 40% 2 aanvallen 1 keer gratis pareren, schade 1d6+3
- Web : 38% 1 aanval, 40% kans om vast te zitten met het geraakte ledemaat indien dit het hoofd is heeft het slachtoffer -20 op AA, het duurt 1 GR om het web te verwijderen.
Algemeen
- MK: 3-4
- Taal: -
- Moraal: Neutraal
Lokatie Raak KLEP BEP
- Hoofd 1-3 12 3
- Lichaam 6-12 24 7
- Poot 1 13 3 7
- Poot 2 14 3 7
- Poot 3 15 3 7
- Poot 4 16 3 7
- Poot 5 17 3 7
- Poot 6 18 3 7
- Poot 7 19 3 7
- Poot 8 20 3 7
Zwerkvogel
Zwerkvogels zijn duistere wezens die hun
nesten maken in donkere grotten. Ze zijn vooral terug te vinden aan de kusten
van Mingolië maar wegens hun magische aard komen ze soms ook elders voor.
Zwerkvogels zijn een soort schaduwen, ze zijn
onstabiel maar wijzen die ze bestudeerd hebben zeggen dat hun verdwijning
slechts tijdelijk is. Het lijkt dat deze vreemde vogels een dubbel bestaan
leiden: deels in de schaduwwereld, deels in de echte. ze zijn enkel 's nachts
actief en zullen meteen onstabiel worden als ze in aanraking komen met
zonlicht. Twee keer per jaar leggen ze drie tot acht eieren, die komen echter
niet allemaal uit. Wie zich in een Zwerkvogelnest waagt moet heel hard opletten
want ze zijn zeer gevaarlijk en enkel te raken met magische wapens.
Zwerkvogels vallen niet aan met hun snavel, ze gebruiken hun aura van pijn en zuigen spirituele weerstand uit hun slachtoffers.
Zwerkvogels vallen niet aan met hun snavel, ze gebruiken hun aura van pijn en zuigen spirituele weerstand uit hun slachtoffers.
Zou een vuurvogel verwant kunnen zijn aan een zwerkvogel? (illustratie uit BR2) |
Beh: 54 Wee: 21 Int: 39 Opm: 66 Spi: 44 Omv:
10 Bew: 12 Lep: 21
Speciale Eigenschappen:
- Absorptie Spi Niv.1
- Aura Pijn Niv.2
- Aura Schild Niv.2
- Immuun Niet- Magie
- Immuun Psychologische Effecten
- Immuun Giffen
- Materieloos Niv.1
- Nachtzicht Niv.5
- Onstabiel Niv.1
- Veroorzaakt Angst Niv.2
- Zeer Snel Niv.2
- Vliegen
Lokatie Raak Klep Bep
- Hoofd 1-5 5 2
- L-vleugel 6-13 8 2
- R-vleugel 14-20 8 2
Geen opmerkingen:
Een reactie posten