zondag 6 december 2015

Harpij of Nuuchtuulus?

Gisteren postte ik een korte bespreking van het avontuur De Bergpas, en vermeldde ik erbij dat er een reden was waarom dit avontuur als eerste aan bod kwam.

De reden is dat er een nieuwe tekening - volledig in kleur - is gemaakt voor de nuuchtuuli. Echter, we zouden dit creatuur eerder een harpij willen noemen dan een nuuchtuulus.

Uit De Bergpas: Nuchtuuli doen sterk denken aan gevleugelde demonen of grote, mensachtige vleermuizen. Ze zijn echter verwant aan geen van beide.

De nieuwe tekening doet dit monster volgens mij meer eer aan. Gigantische klauwen aan zijn poten, maar zijn mensachtige gezicht is wat minder uitgesproken dan in de originele versie. OOk zijn staart lijkt verdwenen. Alleszins een zeer knappe tekening en kleurschakering. Ook de volle maan op de achtergrond roept bij deze veilaard de juiste sfeer op.

Nuuchtuulus nieuwe stijl - of eerder harpij? - uit 2015.

Nuuchtuulus uit 1990.

Meningen? Opinies? Bedenkingen? Commentaar?

5 opmerkingen:

  1. Dit ziet er een zeer leuk monster uit. Ik kan niet wachten om het met mijn zwaard te doorklieven. Of misschien toch maar liever voor de speer gaan hier vermits ze er zo lenig uitzien.
    Eén ding is zeker: van die mantel maak ik me een waterdichte hoed!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als echte S&S speler moet je natuurlijk de tweehandszeis gebruiken ... ;-) 4D8+5 damage.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee en als ze wegfladderen de werpzeis, al heb ik die kunde niet, het proberen waard.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Harpij EN Nuuchtuulus? Hoe meer monsters hoe meer vreugde (voor de gm) :)
    Coole tekening.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeker geen harpij! Daar ziet het er niet vrouwelijk genoeg voor uit. Nuctulus? Night terror? Winged horror? Noct? Of wacht ik weet het: Die fledermous!
    De uitdrukking op zijn/haar gezicht is in ieder geval priceless.

    BeantwoordenVerwijderen