donderdag 24 oktober 2013

Mingolië (14): De Shinto-Magiër (2)

Hier de spreuken van niveay 2 en 3 voor de Shinto-Magiër. Zoals bij alle Schimmen&Schaduwen spreuken zijn de naam en de ingrediënten wel amusant om te lezen ...

Spreuken Niv.2

De vurige blik van Ankaa de Fenix
12 MP
Duur: onmiddelijk
Tijd: 1 Gevechtsronde
Ingrediënten: Een veer van een roofvogel
De ogen van de magiër lichten rood op en er verschijnt een verschroeiende vuurstraal die haar doel automatisch raakt en 3d10 magische vuurschade doet.

De ontladende cirkel van Sad Al-Humam
16 MP
duur: 2d6 Gevechtsronden
Tijd: 4 Gevechtsronden
Ingrediënten: het hart van een Nidsah
De magiër creëert een zone van 10m rond zich, iedereen die binnen deze zone een blunder rolt mag op de blundertabel rollen met een -20
Vijanden binnen deze zone krijgen een +10 op hun blunders

Sadalmelik's wervelende afweer
9 MP
Duur: 1d12 uren
Tijd: 2 Gevechtsronden
Ingrediënten: Het te betoveren wapen en zand uit een woestijn gedrenkt in krillebloed
1 keer per gevechtsronde kan het wapen een extra afweer doen met een +15 WK

De vliegende wraak van Al-Waqi
13 MP
Duur: 1d4 uren
Tijd: 1 Gevechtsronde
Ingrediënten: een afstandswapen, de vleugels van een vleermuis en de klauw van een bloedklauw.
Met deze spreuk wordt een afstandswapen betoverd, het wapen krijgt een +10 WK en elk projectiel dat ermee wordt afgeschoten doet 1d8 extra schade


Spreuken Niv.3

De knetterende woede van Mebsuta
Mp: 16
Duur: 1d6 Gevechtsronden
Tijd: 3 Gevechtsronden
Ingrediënten: Het te betoveren wapen, een vingerkootje van een draak en een uitgedroogd stukje zeezomper.
Deze spreuk hult het wapen in een pulserende, flitsende gloed, slachtoffers die door het wapen geraakt worden krijgen 1d4 extra schade of 3d4 als ze metalen wapenuitrusting dragen. Bovendien moeten ze slagen in een WEE -10 proef of ze krijgen een -10 op hun volgende aanval (van de schok), dit nadeel is niet cumulatief.

Ardok's pijnlijke vloek
Mp: 22
Duur: 1d6 uren
Tijd: 6 Gevechtsronden
Ingrediënten: Het te betoveren wapen en de gifkaken van een sluipspin
Deze spreuk doet hetzelfde als Ardok's zieke hand maar het gif is iets sterker: 6x -8LEP per Gevechtsronde. Een slachtoffer dat faalt in zijn WEE-test heeft tevens last van pijnlijke krampen (-10 WK, niet cumulatief).

Het driehoekige schild van Sulafat
Mp: 16
Duur: 1d6 Gevechtsronden
Tijd: 1 Gevechtsronden
Ingrediënten: Een schildpaddenschild en een kleine robijn
De tovenaar en 1d4 van zijn kompanen krijgen een onzichtbare bescherming tegen niet magische aanvallen met een bepantsering van 3.

Alayads verhoogde waakzaamheid
MP:12
Duur: 1d6 Gevechtsronden
Tijd: 2 Gevechtsronden
Ingrediënten: De hoektand van een trol en een stukje krokodillenhuid.
1d4 Kompanen van de tovenaar krijgen een +15wk om af te weren.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen