maandag 14 oktober 2013

Mingolië (12): De Slavenhaler en de Spiondoder


Twee extra beroepen voor de Mingolië-campagne ... zoals alles wat we tot nu toe over de Mingolië-campagne gepost hebben, zijn deze teksten quasi letterlijke weergaven uit de files mij toegestuurd door Joeri W.


De Mingolese Slavenhaler

Noot van een spelmeester: een slavenhaler is per definitie een slecht persoon. Spelmeesters zouden hier rekening mee moeten houden vooraleer ze een speler toelaten dit beroep te nemen, een samenwerking met SK's met een goed moraal is redelijk onmogelijk. De slavenhaler zou natuurlijk eentje kunnen zijn die zelf een afkeer kreeg van zijn beroep maar dan nog...

Een slavenhaler houdt zich bezig met het zoeken en vangen van personen die een goede prijs zouden opbrengen op de markt, deze markt is grotendeels geconcentreerd op Busark, de hoofdstad van Usulkar. Slavenhalers werken nauw samen met piraten en Usulkars leger. Een andere afzet voor hun 'goederen' is het beruchte land It-Quawk, waar de demoon Quawk regeert. Ook Orasol gebruikt slaven alhoewel zij daar een uitgebreide wettelijke code bij hanteert. In andere delen van Mingolië is de handel in slaven strikt verboden...


Kundes: Charmeren; Diplomatie; Gifkunde; Godsdienst; Gokken; Martelen; Memorisatie; Rechtsleer; Sluipen; Spoorzoeken; Vervalsen; Waarde schatten

Wapenkudes: Vuist; Knots; Zweep; Net; Bola's


Speciale Kundes: Heel Snel; Heel Behendig

De Spiondoder

De Spiondoder, beter bekend als Shinobi (m) of Gheisha (v) is een gevorderd beroep 2de klasse voor de Dief of Huurdoder. Spiondoders worden opgeleid om spionnen te kunnen identificeren en uit te schakelen, een 2de functie bestaat eruit om politieke doelwitten te verzwakken of elimineren. Dit door middel van sabotage of door de bevolking op te zetten tot een revolte. Verder zijn ze, net zoals de spion, gespecialiseerd in het verzamelen van informatie of het doorgeven van geheime berichten. Het spreekt voor zich dat deze personen steeds incognito reizen en dus ook meesters der vermomming zijn.

Voor meer uitleg over de originele gebruiken in China of Japan zie http://www.ninpo.org/ninpohistory/ninpohistory3terms.htm (nvdr. link aanwezig in mij toegestuurd document, nog steeds actief).


Kundes: Acrobatie: tuimele; Akteertalent; Bespelen: instrument; Camouflage: stad of natuur; Charmeren; Dansen; Diplomatie; Gifkunde; Klimmen; Lezen/ Schrijven: Mingolees; Liplezen; Luisteren; Proeven; Rijden- paard (of stekelspin); Schaduwen; Sloten openen; Sluipen; Stijl; Verleiden; Vermommen; Zakkenrollen; Zien

Speciale kundes: Sterke geest; Sterke persoonlijkheid

Wapenkundes: klauw; 1h werpzeis

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen