Hier dan de spreuken voor de Shnito-Magiër van niveau 4 en niveau 5. De ingrediënten vand e ze spreuken komen al aardig in de beurt om de focus te zijn van een volwaardig avontuur. De vinger van een zielesteler? Het oog van een Fabrix? De tong van een hydra? Gelukkig geeft een gedode hydra negen tongen, dus dat scheelt een slok op de borrel.
Wat ik leuk vind aan deze spreuken is dat e door hun benaming wel degelijk de sfeer oproepen van een Oosterse wereld. Eén van de voordelen van een Jack Vance achtig magiesysteem.
Spreuken Niv.4
De stenen macht van Sad Al-Humam
Mp: 19
Duur: 1d12u
Tijd: 8 Gevechstronden
Ingrediënten: De hand van een Nidsah
Hiermee verhoogt de magiër de KRA van 1d4 personen met 3d10+2
Nisbahs gulden verzwakking
Mp: 34
Duur: 1d4 Gevechstronden
Tijd: 4Gevechstronden
Ingrediënten: een vinger van een schaduwmagiër en een flesje spinnenbloed
De
magiër spreekt deze spreuk uit op een groepje vijanden (1d4), elke
vijand rolt voor SPI, als dit mislukt zullen deze vijanden enkel nog
kunnen verdedigen met een -20 Wk, indien het lukt krijgen ze een lichte
hoofdpijn (-10 Wk voor 1 GR).
Albali, de verzwelging
Mp: 18
Duur: onmiddelijk
Tijd: 6 Gevechstronden
Ingrediënten: de tanden van een woestijnworm.
Deze
spreuk werkt enkel op opgeroepen wezens die onstabiel zijn (bv demonen,
elementen, ea) en die niet gebonden zijn aan wapens of voorwerpen. Het
wezen krijgt 1d10+2 schade en verliest 1 Klep op 1d4 lokaties en moet
meteen rollen op hun respectievelijke Aktietabel (alsof het wezen
uitbreekt bij het binden/oproepen). Indien het wezen de magiër die het
wezen heeft opgeroepen moet aanvallen en deze niet aanwezig is zal het
wezen de Shinto- magiër aanvallen.
Het vlammende zwaard van Ankaa de Fenix
Mp: 20
Duur: 1d6 Gevechstronden
Tijd: 2 Gevechstronden
Ingrediënten: een zwaard en de hand van een mummie
Na
het uitspreken van deze spreuk schiet het zwaard in brand, het doet nu
2d6 extra vuurschade, deze spreuk kan op alle types zwaarden
uitgesproken worden. Tevens kan het zwaard 1 keer per Gr een vuurbal van
2d6 afschieten als gratis aanval.
Spreuken Niv.5
Nisbah's allesomvattende techniek
Mp: 18
Duur: 1d8 Gevechstronden
Tijd: 8 Gevechstronden
Ingrediënten: De te betoveren wapens en 50cl drakenbloed
1d4
Wapens krijgen een +35 op hun WK, dit geldt niet voor projectielwapens.
De spreuk kan ook op afstand gebruikt worden. Ook wapens waar men niet
mee kan vechten krijgen deze bonus (Bv, iemand die niet met een zwaard
kan vechten heeft dan een basis Wk van 65%, Niv0:30 +35%).
Het zwelgfestijn der voorvaderen
Mp: 22
Duur: 1d6 Gevechstronden
Tijd: 3 Gevechstronden
Ingrediënten: Een vinger van een zielesteler en de te betoveren wapens
1d4
Wapens krijgen de speciale eigenschap: absorptie LEP niv2, het wapen
moet wel schade doen waarna diens eigenaar 1d12 Extra schade doet die
hij dan bij zijn eigen LEP opteld. Op deze manier kan een personage meer
LEP hebben dan wat hij eigenlijk bezit, dit teveel verdwijnt zodra de
spreuk is uitgewerkt. KLEP wordt hierbij niet aangepast. Deze spreuk kan
niet gebruikt worden op afstandswapens.
De flitsende vloek van Al-Waqi
Mp: 16
Duur: 1d4 uren
Tijd: 4 Gevechstronden
Ingrediënten: Een afstandswapen en het oog van een Fabrix
Deze
spreuk verhoogt de kans op kritieke successen voor afstandswapens, een
niv1 Succes komt op 40% en een niv2 op 60 % van de WK, voorts doet het
wapen 1d8 extra schade en 2 schade aan bepantsering dankzij een magisch
zuur dat tijdens de vlucht op het projectiel verschijnt.
De elementale hulp van Sulafat
Mp: 26
Duur: Tot de volgende dageraad
Tijd: 3 Gevechstronden
Ingrediënten: Een wapenuitrusting, een diamant en de tong van een hydra
Deze
spreuk wordt uitgesproken op een volledige wapenuitrusting die
vervolgens een bescherming krijgt tegen een element naar keuze. Tegen
aanvallen van dit element biedt de wapenuitrusting een BEP van +11,
opgeroepen elementen van de gekozen soort zullen moeten slagen in een
SPI-20 proef voor ze het personage met deze wapenuitrusting zullen
aanvallen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten